9 Temmuz 2013 Salı

Kitap* 3 Kedi 1 Dilek



Doğruyu söylemek gerekirse ben kitabı görür görmez, daha kapağından, çizimlerine vurularak aldım elime. Taa uzaktan gördüğümde de bu kitabı almalıyım diye gidiyordum yanına.

 Çizimler Ayşe İnan Alican'a ait. Kendisini zaten her ay Meraklı Minik dergisinden takip ediyoruz. Hatta sık sık kendimi "Neden tüm derginin çizimlerini o yapmıyor ki?" derken bulabiliyorum. Ayşe Hanım'ın çizgilerinin yanında benim en hoşuma giden renkleri kullanışı.

Çocuk kitabı olduğunu farketmemle hemen hikayeyi okumak için açtım içini. Hikayesi de en az çizimleri kadar güzel ve etkileyici. Hikaye Sara Şahinkanat'a ait. Ben yazarın sadece iki kitabını okudum. Biri buradaki "3 Kedi 1 Dilek", diğeri de "Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kızdan". Oda en az bu kitap kadar eğlenceli.

Çizim ve hikaye ciddi manada birbirini tamamlayan iki unsur. Her ikisinin de güzel ve kreatif olması biz okuyuculara inanılmaz bir tat veriyor. Belki benim özel merakımın da etkisi olabilir ama zaman zaman canım sıkıldığında kendi okuma kitaplarımdan çok kızımın kitaplarına gidiyor elim. 

Kitapları kızıma okumadan önce mutlaka kendim okurum, hatta doğruyu söylemek gerekirse pek çoğunun dilini ve ifadelerini değiştiririm. Pek çok kitabı çizimlerini beğenerek alırım ama hikayede ufak tefek değişiklikler yaptığım olur. Bu hikayeyi olduğu gibi okuyabiliyorum. Bu benim için büyük rahatlık. İfadeler çok güzel, dil sade. Konusu arkadaşlık, kurgusu çok pırıltılı ve kreatif. Okurken benim gözlerim parlıyor. Eğer kızım o aksam okumak için bu kitabı  seçti ise seviniyorum doğrusu.

Kitap 3-8 yaş arasına uygun . Çizimler renkli ve eğlenceli  olduğundan daha küçük yaşların da dikkatini çekiyor.

Ve şunu da söylemeden edemeyeceğim, kızım bu kitabı her okuyuşumuzda eve ne zaman bir kedi alabileceğimiz konusunda pazarlıklara girişiyor. Zaten içinde var olan kedi sevgisi, bu kitapla tekrar tekrar pekişiyor.

Çok eğlenceli, duygu yüklü :), renkli ve sürprizli bir kitap.

Psikolog Beyza YAŞAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder